mandag 2. april 2012

NY TIDSLINJE HEADER TIL FACEBOOK



TIDSLINJE REGLER
Du vil merke at min tidslinje header  er svært enkel. Det er fordi Facebooks nye regler for tidslinje sider er svært pirkete.  Du kan ha en jevn mengde tekst til bilde. Du er ikke ment å ha et domene (. Com,. Net, etc) som vises i overskriften, og det er en rekke andre regler som gjeder. (se facebook)

 TIDSLINJE BILDE TIPS
 Det mest vanlige er å sette inn et bilde å bruke det som header.
Ulempen med dette er at bilde ikke er tilpasset headermalen,
og må derfor skrolles/tilpasses så godt det lar seg gjøre. Sørg for at ditt beste / favoritt fotografi vises stort.

     TIDSLINJE DIMENSJONER
Skal du lage din egen header, med et personlig preg, 
må du gjøre dette i et foto program. Jeg bruker Photoshop. Header dimensjonene er 850px av 315px
Denne størrelsen kan du bruke som mal.
Da kan du lage headeren i den fagen, og sette inn de bildene,
som du måtte ønske.
     Når det er gjort kan du sette den direkte på facebook.
DEN PASSER PERFEKT !!

TRENGER DU HJELP?
Ikke nøl med å kontakt meg dersom du lurer på noe.
Jeg svarer mer enn gjerne på spørsmål.
Jeg er også behjelpelig med å lage header til deg.
-HURTIG & RIMELIG-
NB Headerne kan også brukes til blogger, hjemmesider osv.

Mail: mkvamsdal@gmail.com
Hjemmeside: www.tippetue.com
Blogg:  http://tippetue.blogspot.com/
Jeg er også på facebook: Øystein Kvamsdal

1 kommentar:

  1. Tusen takk for tips :-) Min trenger å tilpasses, så får se om jeg får laget meg en fin header om litt :-) God Påske til deg og dine!!
    Klem

    SvarSlett